26.1.2023
Loimaan brändi uudistuu — Vaikuta vastaamalla kyselyyn!
Katso ympärillesi, tunnustele sisimpääsi ja kerro minkälaisena sinä koet sielusi Loimaan. Vastaa kyselyyn ja kerro miten teemme Loimaasta entistä tunnetumman niin meidän kuin muidenkin keskuudessa. Vastaaminen on helppoa ja nopeaa, mutta sitäkin tärkeämpää, sillä kyselyn vastaukset ohjaavat mihin suuntaan brändiä lähdetään viemään ja toimivat polttoaineena tuleville uusille avauksille.
Vastaa kyselyyn
Kysely on avoinna 7.2.2023 asti.
Suosittelemme sähköistä vastaamista, mutta jos se ei ole mahdollista, Pääkirjastossa on saatavilla lomakeversio.
Miksi kaupunki uudistaa brändinsä?
Nykyinen Loimaan brändi on kuntaliitoksen ajoilta n. 15 vuoden takaa. Uudistuksen myötä brändi vastaa nykyistä Loimaata ja kaupunkistrategiaa, on nykyaikainen ja toimii nykyaikaisessa markkinoinnissa ja viestinnässä. Brändi osaltaan vahvistaa myös Loimaan vetovoimaa.
Laadukkaalla brändiuudistuksella uusi, vahva brändi
Brändiuudistuksen toteuttajaksi on kilpailutuksen kautta valittu mainostoimisto Staart Oy, jolla on vahva osaaminen ja kokemus kuntamarkkinoinnista, brändiuudistuksista ja osallistamisesta. Staart Oy on toteuttanut viimeisen 5 vuoden aikana n. 20 brändiuudistusta osallistamisen kautta, kunnista mm. Porin ja Tuusulan brändit.
Kaupunkibrändien haaste on tavanomaisuus ja uudistuksella pyritäänkin löytämään Loimaan näköinen ja erottuva brändi.
”Suomen väki keskittyy yhä kiihtyvällä tahdilla kasvukeskuksiin. Haastajakunnille tämä asettaa tarpeen nousta esiin, kun kilpailu uusista asukkaista kovenee. Tunnistettava ja erottuva brändi on tässä kisassa avainasemassa. Hyvä kuntabrändi erottuu muista kunnan vetovoimatekijöistä käsin ja rakentaa positiivista mielikuvaa sekä kunnan sisällä, että muuttajapotentiaalin keskuudessa – se lisää sekä veto-, että pitovoimaa.”, kommentoi Juuso Kemi, Staart Oy:n toimitusjohtaja.
Loimaalaiset mukaan uudistukseen
Brändiuudistuksessa on kaksi eri osallistamisvaihetta, joissa kaikki loimaalaiset pääsevät kertomaan näkemyksensä. Prosessissa selvitetään Loimaan todellinen identiteetti ja luodaan uusi visuaalinen ilme. Todellisuuteen perustuva brändi on vahva, tunnistettava ja hyväksyttävä.
”Parhaat kuntabrändit ponnistavat sekä kaupungin ihmisistä, että sen tulevaisuuden tahtotilasta. Asukkaiden ajatukset yhdistettynä tulevaisuuden visioon on oiva pohja rakentaa kestävää kuntabrändiä, joka kantaa pitkälle tulevaisuuteen.”, toteaa Kemi.
Brändiuudistus on valmis keväällä, jolloin uusi brändi julkistetaan ja tehdään kaikille tutuksi.