Made in Loimaa

Päivitetty 3.4.2024

Yrittäjä – lähde mukaan markkinoimaan osaamistasi! Toteutetaan yhteistyössä video- ja kampanjanäkyvyyspaketin Made in Loimaa! Kampanjalla tuomme esille osaamista, Loimaalla valmistettuja tuotteita ja yrityksiä niiden taustalla sekä tietysti Loimaata.

Made in Loimaa -tunnettuus- ja näkyvyyskampanja toteutetaan kesän aikana: paikallisnäkyvyys Turussa bussien kyljessä (toukokuu) sekä laajempaa digimarkkinointia somenostoin sekä Ruutu Premiumissa, yhteistyökumppanina Sanoma (toukokuu ja heinäkuu) sekä elokuussa kampanja on esillä Helsingin Sanomien etusivulla.

Mistä on kyse ja mitä tehdään?

Etsimme mukaan Loimaalla tuotteitaan valmistavia yrityksiä. Markkinoimme loimaalaisia yrityksiä/tuotteita ja niiden valmistamiseen tarvittavaa osaamista yritysten omilla videoilla, jotka ladataan kootusti Made in Loimaa -YouTube-sivustolle. Jokaisella mukaan lähtevällä yrityksellä on oma video (joko uusi työnalle tai hyödynnetään olemassa olevaa), ja kaikilla mukana kampanjassa olevilla on sama noin 10 s animoitu aloitus, joka sitoo kampanjan yhteen. Yrityksen videon pituus on kiinni yrityksen tavoitteista. Jokainen mukaan lähtevä yritys myös sitoutuu markkinoimaan kampanjaa omilla verkkosivuillaan/sosiaalisen median tileillä.

Kaupunki teettää itselleen oman videon, jossa tuodaan esille Loimaata ja sen mahdollisuuksia sekä esittelee kampanjassa mukana olevat yhteistyöyritykset. Videolla esitellään myös Loimaan luontoa, nähtävyyksiä ja elämää. Kaupungin intressinä on lisätä Loimaan tunnettuutta ja saada lisänäkyvyyttä loimaalaisille yrityksille. Kaupungin video tulee olemaan noin 2 minuuttia (riippuen mukaan lähtevien yritysten määrästä) ja siitä tuotetaan myös mainontaan lyhyt versio 15 sekuntia, joka toimii Ruudussa nähtävänä spottina.

Rakennamme kampanjasivuston tälle samalle sivulle eli nyt esittely kampanjasta, mutta sivu muuttuu varsinaiseksi kampanjasivuksi ennen toukokuun kampanjan aloitusta. Sivulle lisätään kilpailu, jolla saamme aiheesta kiinnostuneet klikkaamaan lisätietoja ja vierailemaan sivustolla/katsomaan videoita. Kampanja alkaa toukokuussa, joten kaikki tarvittava materiaali pitää olla toimitettuna viimeistään huhtikuun loppuun mennessä.

Mitä mukaan lähtevä yritys saa?

Yhteinen animoitu alku 10 sek yritysvideoon – loppuosuudesta yritys päättää, mitä haluaa korostaa (yritystä, tuotteita, työpaikkoja… mikä on haluttu markkinointiviesti, kohderyhmä jne). Toki toivomme, että tekeminen ja tuotteet näkyvät, sillä Made in Loimaa tuo esille juuri Loimaalla valmistettuja tuotteita. Yritys itse päättää, keneltä hankkii oman videonsa toteutuksen. Toteuttaja joko kampanjan yhteistyöyritys Videolle, paikallinen toimija tai joku muu yhteistyökumppani. Video voi olla toteutettu perinteisenä videona, animointina tai still-kuvista koottuna. Loimaan kaupunki pidättää oikeuden päättää, kenelle antaa luvan käyttää materiaalia ja tarkistaa lopullisen videototeutuksen laadun.

  • toukokuussa 15.-31.5. + heinäkuussa 24.7.-7.8.  Somenostoilla digimainontaa sekä Ruutu videokampanja.
    Somenostot kohdennettuna, Ruutuun yksi kaupungin tuottama mainosspotti 15 s., jolla ohjataan madeinloimaa.fi -sivustolle liikennettä. Kohdennus: Varsinais-Suomi, Satakunnasta Pori, Harjavalta, Kokemäki ja Huittinen, Pirkanmaalta Tampere, Lempäälä, Valkeakoski ja Urjala, Kanta-Hämeestä Ypäjä, Humppila, Forssa, Tammela ja Hämeenlinna sekä Uudeltamaalta Helsinki, Espoo, Vantaa, Vihti, Kirkkonummi, Lohja ja Siuntio.
  • toukokuussa Turussa 10 bussissa pysäkkisivun mainos
  • elokuussa 7.8. Helsingin Sanomien etusivu – lukijoita 616.000 + 334.000 digi-impressiota= 950.000 kontaktia päivän aikana

Mikäli yritys haluaa hyödyntää Made in Loimaa -kampanjaa ja saada lisänäkyvyyttä, Sanoman mediamyynnin kautta voi hankkia oman mainosbudjetin mukaan mainontaa digibannerina, Ruutuun videospotteina tai vaikka audiospotteja haluamaansa radiokanavaan.

Mitä kaikki tämä maksaa mukaan lähtevälle yritykselle?

Näkyvyys kuten yllä esitetty. Kampanjan hinta on sidottu työntekijämäärään. Yritys toteuttaa omalla kustannuksellaan Made in Loimaa -videon.

  • Alle 10 henkeä työllistävä yritys – 500 euroa
  • Alle 20 henkeä työllistävä yritys – 1000 euroa
  • 20 + henkeä työllistävä yritys – 1500 euroa

Kaupunki laskuttaa toukokuussa kampanjahinnan mukana olevilta yrityksiltä.

Jos olet kiinnostunut olemaan mukana kampanjassa, ole yhteydessä viimeistään 5.4.2024 Heidi Cavén, heidi.caven@loimaa.fi, puh 040 191 8292

Mukaan ilmoittautuneet

Mukaan ilmoittautuneita: Ab Juup Oy, Charmia Group Oy, Hunajayhtymä Oy, JMJping Oy, Kieku Oy, Korte Design Oy, Pemamek Oy, Robotmation Oy, Suomen Kasviöljykierrätys Oy, Timberwise Oy, Vallox Oy.