11.5.2023
Kurkistus Loimaan uuteen brändiin
Uutisen kuvan mukaisista brändin alustavista konseptiversioista lähdettiin liikkeelle ja nyt Loimaan kaupungin brändiuudistus on loppumetreillä. Ihan vielä emme tule koko uuden brändin kanssa käsikirjoineen esiin, mutta ”sneak peakeja” uudesta brändistä alkaa jo vilahdella siellä täällä. Bongaatkos 11.5. Loimaan Lehden välissä tulevasta Kylille-liitteestä uutta Loimaata? Ja pala uutta brändiä on myös LP:n peliasuissa pe 12.5 pelissä.
Brändityö aloitettiin kilpailutuksella syyskuussa 2022. Uusi brändi on tehty vahvasti osallistamalla kaikkia loimaalaisia. Lähes 2000 asukasta ja Loimaalla kävijää lapsista yli 90-vuotiaisiin käytti tämän mahdollisuuden kahdessa eri osallistamisessa. Meillä on ollut useita hienoja kohtaamisia ja Loimaa-keskusteluja matkan varrella.
Kokenut mainostoimisto Staart Oy yhteistyössä Loimaan kaupungin brändityöryhmän kanssa on osallistamisten, kaupunkistrategian ja muun taustatiedon pohjalta luonut uuden, nykyisen Loimaan mukaisen brändin, jossa tulette näkemään elementtejä osallistamisen toisessa vaiheessa esitellyistä versioista.
Pikapuoliin kuulette ja näette lisää uudesta brändistä!
Uuden brändin taustalla vahva osallistaminen
Brändin toisessa osallistamisvaiheessa helmikuussa kuultiin loimaalaisten ja täällä käyvien näkemyksiä brändin kolmesta konseptivaihtoehdosta. Kahtena päivänä olimme sähköisen kyselyn lisäksi paikallisissa marketeissa brändin pop up -ständillä houkuttelemassa ihmisiä vastaamaan kyselyyn. Meillä oli useita hyviä keskusteluja ja kohtaamisia ja saimme arvokkaita rakennusaineksia uutta brändiä varten. Iso kiitos kaikille eri osallistamisvaiheisiin osallistuneille!