20.5.2021
Loimaan matkailukesä Instagramissa
Tavoitteena on näkyvyyden lisäksi houkutella Loimaalle lisää kävijöitä ja asukkaita sekä innostaa loimaalaisia lähimatkailuun omalla paikkakunnalla.
Matkailutilin idea ja ehdotus toteutustavasta ovat lähtöisin kaupungin markkinointisihteeriltä Anna Mustikkamäeltä: ”Instagram on nykyaikainen ja matkailumarkkinointiin visuaalisuutensa ansiosta sopiva sosiaalisen median kanava, joka hyvin hoidettuna on erittäin kustannustehokas. Somesta haetaan nykyään paljon tietoa, ja haluamme Loimaankin kohteiden löytyvän sieltä helposti, varsinkin nyt kun kotimaan matkailu on kovassa nosteessa.” Instagram-tili tukee myös Loimaan matkailusivustoa sekä matkailuesitettä.
Monipuolista ja laadukasta sisältöä
Loimaan kesä -tilin sisällön suunnittelu aloitettiin jo talvella yhteistyössä kaupungin matkailuun liittyvien toimijoiden ja toteuttajan kesken. Sisällöntuottajaksi valittiin Loimaalta kotoisin oleva viestintäammattilainen Anni Laitinen. ”Kokeneen sisällöntuottajan ansiosta saamme laadukasta ja hyvin ajoitettua sisältöä koko kesän ajalle sekä mahdollisuudet hyvään näkyvyyteen”, Mustikkamäki kertoo.
Laitisella on vahvan sometaustan lisäksi hyvä tuntemus Loimaasta ja sen kohteista. Hän on matkustellut paljon Suomessa ja ulkomailla, ja tällä hetkellä muualla asuvana hän osaa katsoa Loimaata matkailijan silmin: ”Lähelle saattaa olla vaikea nähdä. Jakamisen arvoiset asiat hahmottaa usein kirkkaammin vähän kauempaa. Olenkin aivan innoissani päästessäni esittelemään Loimaata muille.”
Matkailutilillä julkaistaan monipuolista sisältöä – kuvia, videoita ja kohokohtia – elokuuhun asti. Mukana on Loimaan tunnettuja kohteita mutta myös piilossa olevia helmiä ja mielenkiintoista taustatietoa Loimaasta. Myös moni loimaalainen ja loimaalaistaustainen pääsee kertomaan omista suosikkikohteistaan.
Pysy kartalla Loimaan kohteista, bongaa suosikkejasi ja uusia helmiä!
Seuraa Instagramissa @loimaankesa ja tägää #loimaankesä