29.3.2021

70+ Kävely keveämmäksi- liikuntahaaste 1.4.-31.8.

Tule mukaan kevään ja kesän kävely- ja liikuntahaasteeseen sekä osallistu arvontaan! Kävele, pyöräile, jumppaa tai liiku muuten vain, kaikki liikunta lasketaan. Haasteaika 1.4.-31.8.

Lähde kohottamaan kuntoasi jumppaamalla ja kävelyaskelin, saat voimia jalkalihaksiin ja hyvinvointia koko keholle.

Seuraa Kävely kevyemmäksi -jumppaohjeita tai voit myös jumpata Ritvan tuolijumppia tai Tarjan ja Tytin Hyvän olon- ja Kävely kevyemmäksi -jumppavideoiden mukaan. Suorat videolinkit löytyvät tästä uutisesta. Lisää sopivia jumppavideoita ja vinkkejä löytyy Loimaan liikuntapalveluiden Youtube- kanavalta.

Kävely kevyemmäksi -seurantalomakkeen voi tulostaa tältä sivulta löytyvästä linkistä tai hakea kirjastoista, Alastaron, Mellilän ja Loimaan Uudesta apteekista.

Merkitse voimistelukerrat seurantalomakkeeseen ajalta 1.4.-31.8. Palauttamalla lomakkeen 15.9.2021 mennessä osallistut arvontaan. Voit palauttaa lomakkeen johonkin Loimaan kirjastoista. Muista kirjoittaa lomakkeeseen nimi ja yhteystiedot.

Arvontapalkinnot:
Vesihovin 10-kortti (1kpl)
Hirvihovin kuntosalin 10-kortti (1kpl)
Hyvän olon liikunnan kevätlukukausimaksu (1 kpl).

Lisätietoja haasteesta: liikunnanohjaaja Tarja Mäki p. 02 761 1252

Miksi liikunta ja liikkumisen ylläpitäminen on  ikäihmisille  tärkeää?

”Ikäihminen kaipaa kipeästi ruista reiteen”

Jo puolen kilometrin kävely tuottaa suurelle osalle yli 75-vuotiaista suuria vaikeuksia. Päivittäisten askareidenkin tekeminen voi olla vaikeaa, jos liikkuminen on jäänyt vähälle. Liikunnan on tutkitusti huomattu ehkäisevän myös kaatumisia. Liikunta osana jokapäiväisiä toimintoja ylläpitää ikäihmisen toimintakuntoa.

Ikäihmiset pystyvät vahvistamaan lihaskuntoa helposti myös kotona jo pienelläkin liikunnalla kuten jumpalla ja käymällä lenkillä.

Liikkumisen ylläpito on tärkeää meille kaikille, myös ikäihmisille. Lisäksi liikunta piristää mieltä ja auttaa pysymään positiivisena.