4.3.2022

Tiedote varhaiskasvatuksen hakuajoista keväälle 2022

Varhaiskasvatuksen keskitetty haku esiopetukseen ja varhaiskasvatukseen on viikolla 14. Hakuviikon viivästyminen liittyy varhaiskasvatusohjelman vaihdokseen.

Varhaiskasvatuksen keskitetty haku esiopetukseen ja varhaiskasvatukseen syksyllä 1.8.2022 alkavalle toimintakaudelle on viikolla 14 (4.4.-8.4.2022).

Hakuviikon viivästyminen liittyy varhaiskasvatusohjelman vaihdokseen. Varhaiskasvatuspalveluissa ollaan siirtymässä laajempaan sähköiseen asiointiin ja viestintään. Otamme käyttöön 1.4.2022 alkaen varhaiskasvatuksen toiminnanohjausjärjestelmän, Tiera Vesselin Daisyn (eDaisy -järjestelmä).

Hakemuksia ei voi enää jättää ensi kaudelle vanhan järjestelmän kautta. Haku tehdään uuteen järjestelmään sen avautuessa. Ilmoitamme uuden hakujärjestelmän avautumisesta maaliskuun aikana.

Mikäli varhaiskasvatuksen tarve johtuu äkillisestä työllistymisestä tai koulutuksesta ota yhteyttä  varhaiskasvatuksen palveluohjaukseen.

Ohjelmanvaihdos tuo uusia ”työkaluja”

Ohjelmanvaihdos tarkoittaa perheille mm. hoitoaikojen sähköistä varausta, sähköistä viestintää, tulotietojen ja muiden muutoksien sähköistä ilmoittamista. Uuden ohjelman kautta perheet näkevät koko ajan lasten voimassa olevat tiedot, käytetyn hoitoajan sekä pystyvät muokkaamaan tietoja ajantasaisesti. Lasten läsnäolot kirjataan 1.4. alkaen tägien kanssa varhaiskasvatusyksikön puhelimeen.

Tarkemmat tiedot ja ohjeet päivitetään sivuille ja hausta tiedotetaan tarkemmin seuraavien viikkojen aikana.

Lisätietoja: Haku Varhaiskasvatukseen -sivulta

Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu

Kaksivuotisen esiopetuksen kokeiluun (Opetushallitus) valitut lapset (osa vuonna 2017 syntyneistä) saavat tiedon koeryhmään kuulumisesta maaliskuun aikana sekä hakuohjeet kokeiluun. Opetushallitus on tehnyt ja lukinnut kokeiluryhmään valinnat, joten vain koeryhmäpäätöksen saavat voivat osallistua kokeiluun.